Jaaroverzicht 2017

December is de maand van terugblikken op het jaar dat achter ons ligt.

Wat is er allemaal gebeurd dat de moeite van het herinneren waard is van het afgelopen jaar. Bij deze een korte terugblik op een aantal gebeurtenissen die de revue zijn gepasseerd. Drumfanfare en Showorkest Deltaband uit Vlissingen behaalde goud dit jaar op het Wereld Muziek Concours in Kerkrade, en kreeg een gouden medaille uitgereikt van de jury.

Marktkraampje heropend in nieuw pand
Afgelopen woensdag 26 juli is kringloopwinkel Uw Marktkraampje aan de Scheldestraat 17 in Vlissingen heropend in het voormalige pand van Mies Bloemen Plus. Na weken van verbouwing en verhuizing van de goederen gingen we het resultaat bekijken in het nieuwe pand. Van Loon begon met zijn kringloopbedrijf in december 2015 in het pand aan de Scheldestraat 27. Na een aantal jaren werkzaam geweest te zijn als vrijwilliger bij een kringloopbedrijf, daarvoor was hij een aantal jaren werkzaam bij een officieel veilingbedrijf, en daar werd zijn interesse gewekt voor kunst en antiek en verzamelingsobjecten.

Petitie voor behoud van De Piek
Naar aanleiding van het protestlied ‘Vlissingen huilt’ werd het afgelopen jaar actie gevoerd voor het behoud van De Piek aan de Hellebardierstraat in Vlissingen. En werd er een petitie gestart voor behoud van De Piek.

VV RCS start met voetbal voor kinderen met autisme
Samen met Voetbalvereniging RCS in Oost-Souburg is Xaira Nijsen gestart met het samenstellen van het RCS plus team, speciaal voor kinderen die vallen binnen het autisme spectrum. Een aantal jaar geleden woonde Xaria Nijsen 3 jaar in Brugge en is daar trainster geweest bij Club Brugge. Hier gaf zij trainingen aan de Voetbalkraks kinderen met autisme/gedragsproblemen.

Woonzorgcomplex Scheldehof opent de deuren
Na drie jaar bouwen en renoveren in en rond de voormalige Zware Plaatwerkerij is het woonzorgcomplex Scheldehof (WVO Zorg) gereed voor gebruik. Met ingang van 13 november zullen de eerste bewoners hun intrek nemen in het nieuwe woonzorgcomplex aan de Peperdijk in Vlissingen. Zaterdag was er een open dag en konden de bezoekers tussen 10.00 en 15.00 uur het nieuwe complex bezichtigen. Er was een looproute door het gebouw een informatiemarkt en een tentoonstelling ‘Scheldekwartier toen en nu’. De open dag werd druk bezocht, en de bezoekers waren verbaasd en verrast over de ‘make-over’ die het oude gebouw de Zware Plaatwerkerij heeft ondergaan de afgelopen 3 jaar.

Beeld Mannen Tussen Staal aangekomen in Vlissingen
Het beeld 'Mannen Tussen Staal' is vrijdagmorgen aangekomen in Vlissingen, en werd daarna op zijn sokkel geplaatst op de Peperdijk. Zaterdag werd om 11.30 uur het beeld door de gemeente worden overgedragen aan de Stichting Mannen tussen Staal. Een vertegenwoordiger van de stichting hield daarbij een korte toespraak. Het Scheldeloodsenkoor en de Deltaband gaven de overdracht muzikale kleur deze dag.

Kortom het was weer een veelbewogen jaar voor de gemeente Vlissingen, ook in het nieuwe jaar 2018 zullen we u via onze reportages op de hoogte houden. Wilt u alle reportages/video’s nog eens terugkijken, dit kan via deze link.

Video jaaroverzicht 2017

Reactie schrijven