· 

Dax Hovius lanceert Campagne TEJO Goes Onthulling poster en videocampagne

Onthulling poster- en videocampagne voor het TEJO-huis in Goes, met Voice Kids-winnaar Dax Hovius. ‘Het is moedig om die traan niet weg te vegen’.

Het is 5 voor 12 voor veel jongeren. En dat is het al een hele tijd: de wachtlijsten in de gezondheidszorg zijn lang, de coronacrisis heeft de thuissituatie voor veel gezinnen verergerd. Nu staat er een lange zomervakantie voor de deur. Gelukkig kunnen jongeren met vragen of problemen direct terecht bij TEJO Nederland. Om aandacht voor deze gratis hulp te vragen hebben 14 Zeeuwse jongeren een postercampagne bedacht. Ze zijn gefotografeerd door Rem van den Bosch met een traan op hun gezicht, als symbool voor verborgen geestelijke nood.

Hoe moedig is het als je laat zien wat je voelt en om hulp durft te vragen. Op het symbolische tijdstip van 11:55, op 11 juli in het TEJO-huis in Goes overhandigt The Voice Kids-winnaar Dax Hovius de eerste posters aan de jongeren. Dit is de start van een campagne die in 2021 zal eindigen met een festival van verbinding.

Hulp door TEJO
TEJO staat voor ‘therapeuten voor jongeren’ en is een beproefd hulpverleningsconcept in België: laagdrempelige therapeutische hulpverlening, voor jongeren tussen de 10 en de 20 jaar. Dit kan anoniem, gratis en onmiddellijk, in een huiselijke omgeving. De werkwijze is gebaseerd op de Kinderrechten van de Verenigde Naties en gebeurt door vrijwillige professionele therapeuten en hartelijke gastheren- en vrouwen. TEJO geeft tot tien gratis praatsessies en werkt preventief. Ook is het een waardevolle overbrugging voor jongeren die op een wachtlijst staan. Praten helpt, vooral in deze lastige en verwarrende tijden van corona en hoe jongeren hun toekomst zien. Goes is de eerste Nederlandse stad met een eigen TEJO-huis.  

Campagne
In maart was ineens het jaar afgelopen: de coronacrisis brak uit en nu staat de zomervakantie voor de deur. Duizenden kinderen zijn niet meer in beeld bij school, ze zijn van de radar verdwenen. Op adem komen door vrienden, sport, muziek of uitgaan was lang niet mogelijk. Huiselijk geweld werd extra schrijnend. Het is belangrijk dat kinderen weten dat ze direct, anoniem en gratis geholpen kunnen worden bij TEJO. Ze hebben recht op hulp. Daarom start nu een poster- en videocampagne, bedacht voor en door jongeren.

Veertien jongeren hebben zich door de bekende fotograaf Rem van den Bosch laten portretteren met een traan, om te laten zien dat de nood hoog is. En dat het moedig is om een traan niet weg te vegen, maar gewoon te laten zien. Hulp zoeken, met mensen praten is een moedige daad. De 5 voor 12 campagne bestaat uit een posteractie en een tour langs scholen en jongerencentra, een door filmmaker Joan Hofland gemaakte korte promo video (die in de bioscoop gaat draaien) en een promo video voor social media. Doel: zoveel mogelijk Zeeuwse jongeren laten weten dat ze altijd terecht kunnen bij TEJO, ook in de vakantie.

Dax Hovius
De eerste posters van de 5 voor 12 campagne overhandigt Dax Hovius, de winnaar van The Voice Kids uit het Zeeuwse Kapelle aan deze 14 jongeren. Hij won de finale op zijn vijftiende verjaardag. Dax zong ‘nice to meet you’ in de finale en dat is ook waar TEJO voor staat: een prettige en ongedwongen ontmoeting, met de intentie om jongeren verder te helpen. Ook zijn foto komt op een poster, omdat hij zich verbonden voelt met de boodschap van TEJO: alle jongeren hebben recht op snelle hulp.

Reactie schrijven

Commentaren: 0