Vanaf 1 januari 2023 is de Westerschelde Ferry cashless en kan je in de terminals aan de kassa en bij de ticketautomaten alleen nog betalen met pin en creditcard.

“We begrijpen dat dit voor sommige passagiers even wennen zal zijn”, licht Wiljan Vloet, directeur van de Westerschelde Ferry, toe “Maar voor zowel onze servicemedewerkers als onze passagiers is
het veiliger om alleen pin- en creditcard betalingen te accepteren. Daarnaast kunnen we jou als passagier sneller helpen omdat het aantal handelingen per transactie omlaag gaat. En zeker als het
druk is en de boot bijna vertrekt is het fijn dat je snel geholpen wordt.”
Naast pinnen kun je ook contactloos betalen met bijvoorbeeld je pinpas, smartphone of smartwatch of vooraf je ticket kopen via de webshop van de Westerschelde Ferry. Ook bij de ticketautomaten in
de terminals kun je vanaf 1 januari 2023 niet meer met contant geld betalen. “We merken dat steeds meer mensen online hun tickets kopen en hun plek aan boord reserveren. Slechts 19% van alle
betalingen in de terminal wordt nog met contant geld gedaan. Als we ook alle aankopen via de webshop meerekenen is nog maar 16% contant. We verwachten dan ook dat de overstap naar volledig
cashless niet zo groot zal zijn.”
Reactie schrijven