· 

De Faam komt terug op Walcheren

Goes - Het is alweer ruim een jaar geleden dat Quaeris Media BV negen krantentitels en magazines van Trainews Media overnam. Sindsdien is er door de uitgever fors geïnvesteerd in kwalitatieve redactie en mooie fotografie.

Team Quaeris Media

127 Jaar oude mediamerk vervangt drie lokale kranten
Daarnaast heeft het team haar oren te luisteren gelegd bij adverteerders en lezers. Dit jaar werd ook Quaeris Media geconfronteerd met explosief gestegen prijzen voor papier, het drukken en bezorgen van de kranten, maar toch konden alle magazines en kranten onafgebroken verschijnen.

De uitgever wil niet stilstaan en continu werken aan kwaliteit en aansprekende titels. Samen met de continu veranderde markt en lezersbehoeften en de genoemde kostenstijgingen, leidt dat tot enkele veranderingen. Marc Dorst, uitgever en eigenaar van: "Een daarvan is het samenvoegen van de drie lokale kranten op Walcheren, De Middelburger, De Veerenaer en Vlissinger, tot weer één krant. We hebben gemerkt dat de lezer het strikte onderscheid in gemeentegrenzen minder vanzelfsprekend vindt dan eerder bedacht. Iemand in Middelburg kan evengoed benieuwd zijn naar het reilen en zeilen in de buurgemeenten en andersom. We hebben daarom besloten om terug te gaan naar één titel: De Faam. Een merk dat in ons bezit is sinds de overname en een krant met een historie die teruggaat tot maar liefst 1895! Dit geeft een kwaliteitsimpuls, omdat het redactieteam kan focussen op één mooie titel. En in plaats van drie wat dunnere kranten, brengen we voortaan, vanaf week 50, tweewekelijks een extra dikke De Faam uit."

Afhaalpunten
Marc: "Met het oog op duurzaamheid en de eerder genoemde prijsstijgingen kiezen we er meteen voor om op Walcheren te gaan werken met afhaalpunten in plaats van huis-aan-huisverspreiding zoals dat nu het geval is.

Een breed netwerk van afhaalpunten zorgt er straks voor dat elke inwoner van Walcheren én de toerist De Faam kan meepakken. Wij geloven hierin, zeker gezien de bijkomende voordelen zoals duurzaamheid (we hoeven minder kranten te drukken, dus minder verspilling) en een verbetering van het kwalitatieve bereik (de krant wordt effectief meegenomen en beter en breder gelezen).

Om de lezers kennis te laten maken met de nieuwe De Faam, zullen we in week 50 en 52 de krant nog huis-aan-huis verspreiden op de oude manier. Daarna is vanaf week 2 De Faam af te halen op tal van locaties op Walcheren.”

Volop Zeeuws
Quaeris Media is een regionale uitgever die een sterk portfolio heeft van lokale en regionale kranten en bekende eigen magazines als VIVACE en Woon in Zeeland, maar ook De Zeeuwse Cultuur Agenda en bijvoorbeeld Zij en Zeeuws. Titels die met en voor Zeeuwen worden gemaakt en zodoende stevig verankerd zijn in de provincie. Marc Dorst: “Onze overige titels, waarvan de oudste, De Scheldepost,  al sinds de Tweede Wereldoorlog bestaat, blijven als vanouds wekelijks of tweewekelijks verschijnen. Het enige dat verandert, is de verspreiding. Die gaat naar het weekend, zodat de lezer nog meer tijd heeft voor zijn of haar favoriete lokale krant!"

www.quaerismedia.nl

Reactie schrijven

Commentaren: 0