· 

Eigen medewerkers geven ALDI nieuwe stem

Culemborg – 10 april 2024 - ALDI heeft een nieuwe stem voor zijn radio- en tv-reclames. Deze voice-over is gebaseerd op het stemgeluid van medewerkers van de discounter.

Met behulp van kunstmatige intelligentie is op basis van deze stemmen een unieke stem ontwikkeld die sinds afgelopen week exclusief voor ALDI te horen is in de radio en tv-reclames.

Het idee voor dit creatieve proces komt voort uit het voortdurende streven van ALDI naar efficiëntie, en dus kostenbesparing. Mariëlle Rooswinkel, Managing Director Marketing & Communications bij ALDI in Nederland: ‘Als discounter zijn we altijd op zoek naar manieren om de dagelijkse boodschappen voor onze klanten zo goedkoop mogelijk te maken. Daar is deze stem een mooi voorbeeld van. Onze nieuwe stem is nooit verkouden en altijd beschikbaar. We besparen hiermee zowel tijd als kosten. Onze klant profiteert daarvan. En het leuke hieraan is ook nog dat de collega’s uit de winkels, distributiecentrum en van kantoor enorm trots zijn op het feit dat zij samen de nieuwe stem vormen.’

De nieuwe stem is sinds afgelopen week te horen in alle radio- en tv-commercials van ALDI en heeft direct blijvende prijsverlagingen aangekondigd op dagelijkse boodschappen en groenten en fruit. Deze prijsverlagingen worden overal gecommuniceerd, onder andere in dagbladadvertenties en de eigen folder van ALDI.

Reactie schrijven

Commentaren: 0